søndag 21. februar 2016

Ut på søndagstur - med vesla på rygg

I dag er det søndag. Sunday er funday. Eller masedag om man ikke finner å noe. Når barna var på vei til å klatre oppetter veggene, og samtidig ta livet av hverandre, så var det på tide å gå ut en tur. Tålmodigheten vår var gått i forveien. 

Ettersom jeg ikke er helt restituert etter bekkenløsningen så har jeg vært litt forsiktig med å gå mye eller tungt. Men i dag skinte solen og det er godt å komme seg ut. Fordi jeg er mamma og har gjort dette før, så pakket jeg med meitaien vår. For de som ikke vet hva det er, så er det bæretøy. 

Meitai. Bilde lånt fra google

Jeg regnet med at Vesla på tre år ville bli båret for hun var sliten allerede før vi gikk. Hun vil ikke sove på dagen hjemme, men kunne vel kanskje trengt en blund. Når dette skjer så bærer pappa på armen, får vondt og blir sliten, og det hele blir litt mer anstrengende og kranglete enn nødvendig. Derfor pakket jeg med meg meitaien på vei ut døren. Og rett nok... 100 meter tok det. Første bakken ble Vesla løftet på armen. Da tok jeg frem meitaien og bar jenta på ryggen resten av turen.  Det funka fjell som de kule sier. 

Under her ser dere meitaiens genialitet. Den kan brukes på magen, på ryggen, av store og av små barn. I tillegg finnes de selvsagt i mange farger og stoff. Det er bare å google.  Tettinntil og bæreglede er gode steder å starte i Norge. Sistnevnte har også fysisk butikk i Oslo.


Ryggbæring av stort barn. og magebæring av lite barn
 Bilde lånt fra google.
Bilde lånt fra google.


Vi fikk en kjempefin tur og solen gjorde at det klukket fint i små rennende bekker der sneen og isen holdt på å smelte. Ettersom jeg ikke tok noen bilder, så legger jeg ut noen av vår, sol og sommer som vi kan se frem mot og drømme om.

 


Se så utrolig vakkert!!

Pur glede i et tres form



Sånne ønsker jeg meg hjemme

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar